De sessy hangt nu een week of twee in de garage en dit weekend gestart met het overnemen van de besturing middels homey. Dit om ook bv niet te ontladen als de electrische auto aan de oplader hangt.
Om dit te optimaliseren vroeg ik me af of het slim is om het ontladen te stoppen op bv 10% ipv helemaal te ontladen. Mogelijk regelt de sessy dit onderhuids allemaal zelf maar als ik toch het laden en ontladen bestuur kan ik dit eenvoudig meenemen.
Kortom is het goed voor de accu om deze niet helemaal te ontladen en zoja wat zou dan het juiste percentage moeten zijn.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen hier.
Heb zelf ook een Homey Pro (beginner met advanced flows) en sinds enkele weken 3 Sessy's in de berging hangen.
met 2 EV's is inderdaad de aansturing middels Homey wel een pre, aangezien de Sessy's anders constant worden leeggetrokken naar 0%
Hopelijk kunnen we een soort 'best practice' ontwikkelen van het detecteren van een EV die laadt, de policy voor het handelen op de onbalansmarkt en het baselinen van thuisgebruik. hiermee zouden de voorkeuren voor Sessy batterij-% in een soort dagdagelijks schema kunnen worden voorgesorteerd naar mijn gevoel.
Je kunt Sessy veilig laden naar 100% en ontladen naar 0%. Er zit wat extra capaciteit in die niet wordt benut om degradatie te vertragen. Je kunt met Homey de range nog verder knijpen maar dan benut je ook minder capaciteit, tuurlijk gaat de accu dan ook langer mee maar dat is nagenoeg een lineaire verhouding in de bruikbare range.