Gisteren update gedaan naar V1.11.14 EN sinds die tijd een bak ellende
Beide sessys worden niet meer dan de helft opgeladen, Ik heb hier een Pv installatie die dik 8 tot zelfs 9 Kwh kan leveren.
En ik verwacht dus bij een laag gebruik dat bede accu's vlot vol zullen zijn, Nou dat red ik op dit moment van schrijven nog niet !
Lijkt er dus op dat deze update gewoon bagge is !
Ben de hele dag bezig om het een en ander uit te vogelen, alles eindeloos te controlren herstart gedaan.
vermogens gemeten etc toch weigeren de batterijen zich verder op te laten....
Wat is dit voor broddelwerk ?
Graag op korte termijn nieuwe update met een betere laad cyclus, want ik krijg een beetje het vermoeden dat de boel afgeknepen wordt
Dit lijkt me een vraag aan de help/servicedesk. Niet iets voor dit forum.
Die licht daar al. Ben gewoon benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben. Want ik lees daaraover wel enige klachten.
Ik vind het nl erg vreemd dat een systeem dat dit aankan, ineens de batterijen niet meer volkrigt, terwijl dat voorheen
al tegen 14:00 uur bijna vol zat..
Er wordt momenteel ene beroep gedaan op eigenaren die een Pv installatie hebben en vrijwillig mee willen doen met een of ander pilot project van Enexis.
Zonnewind heet dat geloof ik. Daarme beinvloeden ze via de P1 data heel sneaky de opbrengst van je Pv installatie.
Als er dus netcongestie is, dat wordt er een of ander singaal uitgestuurd naar je inverter die dan gewoon op een wat lager pitje gaat draaien.
Maar dat betekend volgens mij ook dat je batterijen die parralel ind at circuit zijn aangesloten minder stroom krijg en dus niet volkomen.
Als compensatie kan je dan voor elk minder geleverde Kwh 025 €cent retug krijge.
Nou dat zet geen zoden aan de dijk met deze prijzen. Mag je straks weer lekker duur stroom inkopen.
Daar gaat het om. Mn pv installatei leverd momenteel voldoende vermogen maar de batterijen krijg ik niet vol sinds gisteren, na de software update.
Probleem moet ergens vandaan komen. Vermogentechnisch klopt het, dus blijft de software over.
Wie heeft die problemen ook ?