Skip to main content
Klopt het dat bij i...
 
Meldingen
Alles wissen

Klopt het dat bij inloggen vanaf een externe lokatie er issues zijn met connectie batterij

31 Berichten
4 Gebruikers
2 Reactions
679 Bekeken
0
Topic starter

Set up met 1 Sessy op zolder. Log in op de web omgeving (dashboard) en wilde vandaag (1 mei) de instelling veranderen van NOM naar Connect met leverancier Frank. Eigenlijk wil ik zelfs eco mode om altijd batterij volledig vol te laden met wat voorhanden is: zonnepanelen of goedkoopste stroom van het net. Maar ik zie eco mode nog niet in mijn omgeving staan.

Het issue is:
Ik krijg de foutmelding "Fout, de Sessy [A...3] is niet verbonden".

Ik zie data ook niet binnenkomen in het dashboard.

Klopt het dat je alleen vanaf lokaal netwerk in dashboard kunt?
Moet ik een port op de router openzetten?

Of als ik weer thuis ben batterij herstarten oid zodat deze weer gevonden wordt?

Dank voor de hulp,
Gijs

3 antwoorden
2

Elke Sessy heeft een lokale website, die draait op de Sessy zelf. Deze kun je normaal gesproken alleen benaderen als je op hetzelfde netwerk zit, tenzij je een poort opent. Dit wordt echter sterk afgeraden door Charged.

En een poort openen hoeft ook niet, je kunt ook gaan naar de website https://portal.sessy.nl . Deze website is vrij vanaf het internet te benaderen. Vanuit die portal, kun je de Sessy's in een andere modus zetten.

Als deze portal aangeeft dat de Sessy niet verbonden is, dan is die Sessy op dat moment niet in staat om het internet te bereiken, dit kan een ip-conflict zijn, een router die van slag is, wifi-bereik ontoereikend, en nog 100 dingen.

Dit bericht is gewijzigd 7 maanden geleden door faceless
GijsVroom Topic starter 02/05/2024 11:57 am

@faceless Duidelijk, dank!

0

Hi Gijs,

Ik zie in de back-end dat jouw Sessy de internet verbinding 30-04-2024 09:12 is verloren. Misschien helpt het om het dongeltje onder de Sessy even opnieuw erin te prikken of de router uit en aan te zetten.

De eco-modus staat op dit moment bij de beta testers dus ik verwacht dat je daar binnen twee weken gebruik van kunt gaan maken 🙂

GijsVroom Topic starter 02/05/2024 11:57 am

@twanvooijs Check!

0
Topic starter

@twanvooijs

Nog geen succes:

Ingelogd op dongel Sessy batterij via netwerk Sessy.
Naar Web GUI op 10.10.10.10 gegaan.
Onder de pagina NETWERK staat "Aan het zoeken naar netwerken...".
Als ik klik op dit veld, kan ik geen netwerk kiezen. Hij blijft staan op "Aan het zoeken naar netwerken..."

Ook ingelogd op het lokale netwerk van de P1
Naar Web GUI op 10.10.10.10 gegaan.
Onder de pagina NETWERK staat tevens "Aan het zoeken naar netwerken...".
Als ik klik op dit veld, kan ik geen netwerk kiezen. Hij blijft staan op "Aan het zoeken naar netwerken..."
Spanning eraf gehaald en weer erop. Knopje tijdje ingedrukt gehouden. Biedt geen soelaas.

Wifi is up and running en sterk signaal.
De IP adressen waar Sessy batterij en P1 op zaten zijn niet meer bezet.

Wat adviseer je om te doen?

DJP 04/05/2024 3:17 pm

@gijsvroom toevallig je router of iets als een wifi repeater vervangen? Volgens mij maakt de Sessy gebruik van een 2,4GHz netwerk, werkt dat ook goed bij jou thuis?

GijsVroom Topic starter 04/05/2024 3:29 pm

Nope, geen wijzigingen. Maar ik zal de router eens checken op de 2,4ghz en herstarten en kijken of er dan iets gebeurt.

Twan Vooijs 04/05/2024 4:07 pm

@gijsvroom Heb je bij de P1 misschien een verkeerd wachtwoord opgeslagen? of iets veranderd in de router? de P1 meter is sinds vannacht niet meer verbonden.

Ik zie ook wel eens dat de netwerkscan op de dongel niet altijd met een lijst terugkomt, de pagina verversen helpt dan vaak, er is ook een knopje "ververs netwerklijst" je kunt ook het SSID + wachtwoord handmatig invoeren en opslaan.

Laat je weten of dit lukt?

Deel: