Skip to main content
Batterijcellen lade...

Meldingen
Alles wissen

Batterijcellen laden via 48V poort; kan ik hiervoor MeanWell NPP-1200-48 gebruiken?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
29 Bekeken
(@frank66)
Active Member
Topic starter

De 48V poort op mijn 3 Sessy's wil ik, zoals zovelen hier, gebruiken voor noodstroom. Echter met de huidige FW is het niet mogelijk om een minimum SoC (State of Charge) op te geven, dus als je bv Nul Op Meter of Dynamische Modus draait dan wordt meestal vrolijk je Sessy(s) compleet naar 0% SoC leeggetrokken. Dat is niet handig als je je Sessy(s) ook in wilt zetten voor noodstroomvoorziening via de 48V poort.
Een oplossing is de mogelijkheid om via de 48V poort de batterijmodules in de Sessy te kunnen laden. Je zou hiervoor een aggregaat in kunnen zetten, aangezien een brandstof een hoge energiedichtheid heeft en je een brandstof zoals Aspen 4 lang op kunt slaan. Gangbare aggregaten zijn redelijk betaalbaar en geven 230V AC af. Om van 230V AC naar 48V DC te gaan zou een omvormer gebruikt kunnen worden. Ik had daarbij de MeanWell NPP-1200-48 gevonden, en zou graag willen weten of die bruikbaar is om van een aggregaat zijn 230V om te zetten naar de gewenste voltage(s) om de Sessy(s) via de 48V bus bij te laden.

In mijn geval heb ik 3 Sessys, dus als 1 gebruikt wordt om noodstroom te leveren kan ik een van de 2 andere Sessys opladen.

Alvast bedankt voor het meedenken en je antwoord.

Geplaatst : 11/02/2026 10:38 am
Leoniq
(@leoniq)
Eminent Member

Het gene wat ik je kan vertellen is dat de omvormers in de sessy's ook MeanWell is.

Geplaatst : 11/02/2026 11:52 am
Deel: