Mij sessy levert geen vermogen meer.
Op de api modus krijgt hem handmatig niet aan het ontladen.
Bij nul op meter modus doet de sessy het ook niet.in beide gevallen blijft het vermogen op 0 of -18W staan.
Wanneer ik inlog op de sessy via het lokale netwerk is er een groen bolletje wat niet duid op een probleem.
Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen;
sessy geheel spanningsloos gemaakt.
De p1 meter losgekoppeld
Software update opnieuw geïnstalleerd
Iemand nog een idee ?
@huijbrechtse
Wat zegt de ‘systeem status’ en ‘systeem status details’ op “/api/v1/power/status”?
Ik zou zeggen neem contact op met Sessy, power cycle voor de sessy en de P1 meter moet alles resetten, als je daarna nog niet kan laden of ontladen dan is er iets anders aan de hand.
En wahun remote t melde Sessy you terug, met hun "remote"consult?
alweer werkzaam?
En wat melde Sessy you terug naar aaneiding van je vraag/melding, zij kunnen met hun remote tools best wel wat zien.
Is het geheel alweer werkzaam?
(het is jammer dat je een bestaande post niet kun bewerken)
@johan_w Dat kan wel, gedurende een paar minuten. Genoeg tijd om een tiepfout op te merken, te weinig om een paragraaf toe te voegen (ik ben van schade en schande wijs geworden)
deze regel heb ik later toegevoegd
deze regel ook
Ik heb inmiddels meerdere keren met sessy contact gehad alleen volgens hun werkt alles. Omdat de storingen zich maar een paar uur duren. Inmiddels werkt de sessy al 3 dagen(nachten) niet. Ik heb hem ook maar op de NOM strategie gezet om mijn aansturing via de API uit te sluiten.
Maandag opnieuw contact opnemen met sessy en charged in de CC.
Heb de sessy meerdere malen spanningsloos gemaakt in de hoop hiermee een reset uit te voeren. Maar dit help ook niet.
Ik zie wel een rood lampje door de ventilatie opening heen aan de onderzijde. naar mijn idee brand deze alleen als er een storing is. Wanneer ik inlog op de dongle heb ik een groen bolletje.
{
"status": "ok",
"sessy": {
"state_of_charge": 1,
"power": 0,
"external_power": 0,
"pack_voltage": 57190,
"power_setpoint": 0,
"system_state": "SYSTEM_STATE_BATTERY_FULL",
"system_state_details": "battery full",
"frequency": 50005,
"inverter_current_ma": 0,
"strategy_overridden": false
},
"renewable_energy_phase1": {
"voltage_rms": 240063,
"current_rms": 3756,
"power": 890
},
"renewable_energy_phase2": {
"voltage_rms": 241153,
"current_rms": 4661,
"power": 1095
},
"renewable_energy_phase3": {
"voltage_rms": 241302,
"current_rms": 3502,
"power": 880
}
}
Hier een overzichtje van de error logs
@huijbrechtse zo te zien zijn er netwerk problemen. Lees jij de toevallig heel vaak uit via Home Assistant, Homey of met een zelf gemaakte applicatie?
@huijbrechtse En werkt het wel stabiel als je Homey uitzet / disconnect? Je kunt dan de Sessy's eventueel via het portal op NOM zetten.
Sessy heeft het probleem niet kunnen oplossen. Dus na 4 weken nauwelijks de accu te kunnen gebruiken een nieuwe sessy gekregen.
Opzich ben ik hier wel blij mee want ga van een versie 1.1 naar een versie 1.5. Deze accu maakt minder herrie en weer nieuwe cellen.
Ook hier een Sessy die niet reageert. NOM is ingesteld, en aansturing door Eneco. Sinds ca. een maand blijft de batterij op 0%. Gisteren een "laadsessie" kunnen waarnemen met 17W, dat schiet natuurlijk niet op.
Heb dit al bij Sessy gemeld, maar die zien geen probleem: "de Sessy reageert op aansturing van buitenaf en begon te laden toen wij dat signaal gaven". Maar in werkelijkheid gebeurt er (dus) niets.
Bij wie kan ik (nog meer) terecht? Een helpdesk mail oid vind ik niet, dus ik heb info@sessy gemaild, die het weer hebben doorgezet. Liever zou ik rechtstreeks contact hebben, indien mogelijk.
@mi_verhoef info@sessy.nl is de klantenservice/helpdesk. Ik weet niet of je ze ook kunt bellen. Dat kun je morgen natuurlijk altijd even proberen.
Als je inlogt op je Sessy staan er dan nog errors of andere foutmeldingen? Heeft die het wel goed gedaan?
@DJP:
Ja heeft 't sinds het begin gewoon goed gedaan. En er stond/staat een enorme foutenlog, maar die zou niet verklaren waarom de Sessy geen sjoege geeft. Ik heb via mail diverse info doorgezet: foutenlog, pingtests Wifi, opwekgegevens die de omvormers meten, meetgegevens Sessy portal.
Ze zijn nog aan het onderzoeken.
@mi_verhoef Heb je al eens je Sessy een reset gegeven, (natuuutlijk de fout log effe knip&plak in een documentje)
En dan je sessy spanningsloos maken voor een 10 sec, en weer aan.
Kijk daarna aof je error log wederom weer oploopt, en check of je dan ook een keer kunt wisselen van mode met dat app (My home Batery).
Zelf zou ik hem eens in een laad mode zetten, en daar na schakelen naar Eco of NOM.
Kijk dan eens of je sessy gaat bijspringen bij je gebruik.
Als je probleem dan nog daar is, beschrijf je bevindingen nogmaals richting Sessy en voeg je nieuwe error log toe.
Het is op dit moment voor als je minimaal PV hebt wel een slecht periode om op NOM te draaien.
Succes Johan